Monday, December 5, 2011

Ombak rindu , TGV Cinema

Kelmarin , hari Ahad bersamaan 4/12/2011 . Jam 9.45 pagi , Syahirah call aku , then aku terjaga dari tido. Aku terkejut sebab aku tengok jam dekat handphone dah 9.45 pagi . Padahal aku janji dengan Syahirah kata nak pergi Jusco pukul 10 pagi . Sehari sebelum nak pi , aku yang siap siap bagi amaran keras , suruh bersiap awai . Kalau lambat , tinggai . Last last aku bangun lambat . Tapi takpala , sebab aku yang pi ambil dia . Haha Then apa lagi , aku dengan cover COOL , aku pun reject call dia , buat macam aku dah siap mandi apa semua , padahal baru bangun tidoq! Then aku text dia " wey , kita pi lambat sikit dalam 10.30-10.45" . Lepas aku text dia , dengan keadaan mamai , aku keluar dari bilik aku , cari mak aku , sambil berkata dalam hati " haih mana mak aku ni " , rupa rupanya mak aku keluaq , pi mana aku pun taktau , pi kedai kot . Then aku berkata dalam hati " Fuh! Untung juga aku terbangun lambat , kalau aku siap awai pun , time ni bukan boleh terus pi ambik syahirah pun " Then aku apa lagi , terus pecut pergi mandi .

Pergh , panjang jugak eh perenggan pertama aku . HAHA
Okay , forget it , itu cuma prolog (walaupun takda kena mengena dengan prolog) -.-

Masa sampai jusco kan , kitaorang . Aku , Mak aku , Syahirah jalan terkedek kedek pi Second Floor nak pi tengok wayang . At first , mak aku la bantah , kata taknak tengok Ombak Rindu , mak aku kata tak best la , habis duit ja tengok wayang la apa la . Padahal motif mak aku kata macam tu sebab mak aku malas nak tengok wayang takut duit habis. Hahaha . Then bila dah berjaya pujuk mak aku suruh tengok wayang , akhirnya mak aku lebut hati juga nak tengok wayang . Alhamdullillah! haha . Tapi , untungla~ mak aku berlanja Syahirah sekali -.- ok aku jeles . haha

Cerita Ombak Rindu ni nak kata best sangat tak la best sangat, tapi best la juga . Aku lagi respect Lagenda Budak Setan la daripada cerita ni , sebab cerita Ombak Rindu ni bagi aku , aku jadi lambat nak sedih dan feeling , taktahu la hati aku ni pasaipa . Haha , tapi kalau cerita Lagenda Budak Setan kejap je aku nak nangis .Ye lah , Lagenda Budak Setan kan pasal cinta remaja remaja . Kalau Ombak Rindu ni ada kait pasai kehidupan seorang isteri sikit . Tapi apa apa pun , aku rasa berbaloi juga la tengok cerita ni . Hampir satu hari aku terbawa bawa watak Izzah , hahaha , berangan teruk! Then mak aku yang mula mula kata cerita tak best , padahal tak tengok lagi tu , terus nangis banyak kali bila tengok cerita ni dekat wayang , lepas keluar , aku cakap dekat mak aku , "kan dah kata cerita ni best , taknak percaya"  then mak aku senyum malu malu kucing haha . 

 Then perut pun sudah berbunyi , apa lagi , pecut pergi The Chicken Rice Shop . At first , aku nak ajak Syahirah pergi makan Kenny Rogers . Tapi bila tengok dia punya harga , pergh . boleh mati wa yang masih bergelar pelajar . So aku pun sambil berbisik bisik dan cuit dekat syahirah "psst tempat lain je lah" then kitaorang blah pergi The Chicken Rice shop .Apa lagi , time untuk mengisi perut yang lapaq sebab tak breakfast kat rumah dari pagi . haha

Muka kelaparan tunggu order tak sampai . haha




Air soya yang aku order 

Air Syahirah . Lemon Ice Tea

Ni lah favourite aku Sai to Fish Ball . Masa first time kitaorang datang Chicken rice shop  , aku taktau nak order apa , then aku men order je benda ni . Last last sedap . PERGH , then syahirah pun ikut sekali order benda ni . Sampai la ke sekarang , kitaorang cari makanan ni je kat sini . hahaha 

Makan time! hahaha

Ini ialah Syahirah

So yang tu je lah yang aku nak post . Thanks for reading ~
p/s : mood bengang tak jadi pakai braces >.<

No comments: