Tuesday, December 27, 2011

TAKTAU NAK KATA

I never think of the future - it comes soon enough.


Hari ni 28/12/2011 - aku benci tarikh ni . Aku ingatkan hari ni aku akan rasa bahagia, tapi tidak. Disebaliknya, aku rasa sedih, kecewa yang teramat sangat. Harapan aku untuk masuk ke kelas Science , memang tak tercapai, selepas apa yang cikgu beritahu aku tadi. Dan aku harap sangat setakat ni, walaupun harapan aku hampir punah, aku harap , aku masih ada peluang untuk masuk ke kelas Science :(

AKU MENYESAL. Aku menyesal pindah SMK KELADI , seriously, aku setakat ni, aku takdapat lagi kawan yang  betul betul kawan dekat sekolah baru aku tu , dah 1 tahun aku sekolah tu, tapi KEBANYAKKAN , bukan semua k. Kebanyakkannya,kawan makan kawan.Depan aku cakap lain , baik bukan main, tapi hakikat dibelakang? Kutuk aku . Ok stop it, aku taknak kata apa, sebab aku kadang kadang pun jahat jugak.Hm, entah lah, taktau nak kata.

Mesti aku dapat result lebih elok daripada Diyanah Mohd Amran (cousin aku) :p  Tapi takpalah , apa yang berlaku sebelum ni , mengajar aku untuk jadi lebih matang dalam membuat keputusan.

Tapi takpalah, apa yang aku buat sebelum ni, semuanya dah lepas .



Sekarang nih result PMR aku, nak kata teruk , taklah teruk sangat . Butt , teruklah bagi aku, sebab aku sebagai seorang anak, tak berjaya buat mak aku bangga dengan diri aku . "Mama?Diba minta maaf :("
Masa depan aku, SPM, aku tak tahu macam mana . Aku harap jauh 3kali ganda lebih terbaik dari keputusan SPM Diyanah Mohd Amran . Aku nak target 9A 1 untuk SPM aku, tapi kalau aku dapat kelas MPV, aku taktahu lah macam mana ? Hmm

Trial aku , Science dapat B, Mathematics dapat C, tapi taktahu pasaipa PMR aku boleh dapat lain dari PMR , kenapa Science aku tak dapat A? Aku nak sangat masuk kelas Science, aku ingatkan , mulai tahun baru 2012 ni aku nak mulakan kehidupan baru aku dekat sekolah aku tu dengan ambil aliran Science, but , hmm entah lah , aku maybe kena masuk kelas MPV , sebab harapan aku untuk masuk kelas Science sangat tipis , but kalau aku masuk kelas MPV, aku takut aku tak boleh nak jadi Pilot :( And entah lah , apa yang aku dapat sekarang , adalah hasil apa yang aku usahakan sebelum ni . So , aku pun taktau nak kata apa . Seriously, aku memang kecewa dengan diri aku.Siapa yang baca entry aku ni, tolong doakan aku berjaya masuk ke kelas Science, tolong doakan kejayaan untuk aku :/ Btw, aku jeles dengan Anis , dia boleh masuk kelas SC even tkdak A ><


3 comments:

Mieya said...

hey girl..
dun be sad ok??
cheer urself...
terima sume nie sebagai satu cabaran dlm hidup..
blum tntu xdpt msuk aliran xleh jdi pilot..
if u hav a lots of effort on it u can get something much much better..
past is past ok?
SPM is much important than what are thinking right now..
just grab it and just go on..

Allah dh aturkan yang terbaik untuk diri kita semua...
you can do it..
Insya Allah...

^_^

p/s:bukn bebelan di sni..ttpi nk beri smngt agar adik xjdi mcm akak..ok??

Didinana said...

Ouh okay,thanks kak sebab bagi nasihat . But cikgu kaunseling kata, kalau nak jadi pilot mesti kena ambil aliran sains tulen,but apa yg kak kata tu pun betul jugak, Allah dah aturkan untuk kita . So entahlah taktau nak kata macam mana dah. But, alhamdulillah i feel better right now , and i hope i will get the best result in SPM, INSYAALLAH :)

Mieya said...

bagusla kalau mcm tu..
tugas cikgu kaunseling nie hanya boleh memberi nasihat dan pandangan shja..slps tu terpulang kpd diri kita utk mmbuat keptusan.. mmg la kalau nk diikutkan sume studnt nk msuk sc stream..sbb sng nk smbung stdy kn?? tpi xsemestinya... akak beri contoh..msa akak skolah dlu..lps hbs spm kebanyakannya yg dpt msuk U sumanya bukan dri studnt sc tulen..rata2nya dri bdk sastera dn akaun..(sekolah akak dlu hnya ada aliran sc,akaun ngn sastera saja..skolah convent jaa..kecik ja) kebnykn stdnt sc msuk Form6..

mcm diri akak plak..akak xpnh ambik lngsung sc tulen..just bljr sc asas sja..tpi alhamdulillah akak dpt smbung peringkat ijazah skrng nie wlupun yg sebnrnya impian akak bukan ke arah pendidikan..akak lbih minat bidng grafik..tpi parents xkasi..sbb kita skrng nie xleh fikir minat sahaja..kita kna menitikberatkan soal masa depan..course yg kita akan ambk di IPTA nntla yg bakal menentukan masa dpn kita..sama ada berjya atau pun tidak..

akak bukn dari aliran sc tpi sastera..tpi bila akak dh smbung bljr nie akak terpksa bljr juga biologi,fizik, kimia yang akak x pernah bljr dlu..jdi akak perlu bljr sndri..

apa yg akak nk gtaw nie berdasrkan pengalaman akak sndri..wlupun akak xdpt apa yang akak inginkan...tpi akak teruskan jua apa yang berada di depn mata akak.mgkin itu rezeki akak..

so make it positively in ur mind..accept it..